Voorwaarden

Artikel 1 – Definities
1.1 Opdrachtnemer: The Dog Lounge, gevestigd te Zaltbommel. KvK: 82022569, BTW nummer: NL862308410B01
1.2 Opdrachtgever: Persoon (hondenbezitter) die opdracht geeft aan Opdrachtnemer.
1.3 Opdracht: Het uitlaten en/of verzorgen en/of trimmen en/of trainen van de hond(en) en/of ander(e) huisdier(en) van de opdrachtgever door de opdrachtnemer.
1.4 Opdrachtformulier: Overeenkomst tussen de opdrachtnemer en de opdrachtgever, waarbij de opdrachtnemer de hond(en) van de opdrachtgever op de afgesproken dag(en) uitlaat en/of trimt en/of rehabiliteert tegen een door de opdrachtgever te betalen prijs.
1.5 Hond(en): Hond(en) van de opdrachtgever voor welke de Opdracht geldt.

Artikel 2 – Algemeen
2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer
2.2 Op alle overeenkomsten alsmede op de algemene voorwaarden zijn de bepalingen uit het Burgerlijk Wetboek van toepassing.
2.3 Op alle opdrachten zijn de algemene voorwaarden van toepassing, tenzij daarvan uitdrukkelijk is afgeweken. Afwijking van de algemene voorwaarden in enigerlei vorm is echter alleen mogelijk indien dit schriftelijk is vastgelegd en ondertekend is door zowel de opdrachtgever als de opdrachtnemer.
2.4 Opdrachtnemer kan deze voorwaarden wijzigen. Wijzigingen gelden pas voor nieuwe overeenkomsten. Voor lopende overeenkomsten gelden zij alleen na schriftelijke mededeling én met een termijn van 14 dagen waarbinnen de opdrachtgever kosteloos kan opzeggen als hij niet akkoord is.

Artikel 3 – Gezondheid
3.1 De opdrachtgever dient de opdrachtnemer zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen van loopsheid of eventuele ziekten van de hond(en). Eventuele ziekte(n) en/of afwijkingen moeten vooraf door de opdrachtgever aan de opdrachtnemer kenbaar zijn gemaakt.
3.2 Opdrachtnemer probeert opdrachtgever eerst te bereiken. Bij spoed mag opdrachtnemer noodzakelijke zorg inschakelen voor redelijke en aantoonbare kosten. Behandeling met ingrijpende of hoge kosten vindt alleen plaats na toestemming van opdrachtgever (voor zover bereikbaar). Voor overlijden geldt: eerst contact; bij onbereikbaarheid wordt een tijdelijke oplossing gekozen met zo laag mogelijke kosten, waarna in overleg definitief wordt beslist.

Artikel 4 – Rechten en plichten opdrachtgever
4.1 Opdrachtgever is verplicht het opdrachtformulier volledig en geheel waarheidsgetrouw in te vullen.
4.2 Opdrachtgever is aansprakelijk jegens opdrachtnemer voor schade die ondervonden wordt ten aanzien van het niet (ver)melden van informatie, dan wel het geven van onjuiste informatie met betrekking tot de hond waarvoor de overeenkomst is afgesloten.
4.3 Uw hond(en) moet opgenomen zijn in uw eigen W.A. verzekering. U blijft als eigenaar van uw hond dus te allen tijde aansprakelijk voor door uw hond aangerichte schade.
4.4 Opdrachtgever wordt – indien nodig – door opdrachtnemer op de hoogte gehouden van de gezondheid en het gedrag van de hond gedurende de periode dat de hond onder toezicht van opdrachtnemer valt.
4.5 Voordat u gebruik maakt van de coaching dient u deze voldoende uit te laten.
4.6 Betaling: uiterlijk direct na afloop van de sessie per pin/contant/betaallink, tenzij vooraf schriftelijk anders is afgesproken.

Artikel 5 Rechten en plichten van opdrachtnemer
5.1 Opdrachtnemer zal uw hond altijd met de grootst mogelijke zorg en liefde behandelen.
5.2 Opdrachtgever wordt door opdrachtnemer op de hoogte gehouden van de gezondheid en het gedrag van de hond ten tijde dat de hond onder toezicht van opdrachtnemer valt.
5.3 Mocht er tijdens de wandeling en/of in de trimsalon en/of tijdens de coaching onverhoopt toch iets met uw hond gebeuren dan heeft opdrachtnemer, naar eigen inzicht, het recht uw hond naar de dichtstbijzijnde dierenarts te brengen. De kosten zijn dan voor de eigenaar van de hond uitsluitend bij noodzaak en voor redelijke (aantoonbare) kosten; opdrachtnemer tracht de opdrachtgever eerst te bereiken.
5.4 Tijdens de coaching van de hond, is opdrachtnemer verplicht dit op een dusdanige wijze te voltooien dat er zo weinig mogelijk risico ontstaat voor de hond als ook voor de omgeving.

Artikel 6 – Aansprakelijkheidstelling
6.1 Opdrachtgever is aansprakelijk voor aantoonbare schade, geleden door opdrachtnemer of derden, veroorzaakt door de hond(en) van opdrachtgever. Eventuele kosten van medische zorg en schade aan derden worden op opdrachtgever verhaald. Indien niet duidelijk is welke hond de veroorzaker van de schade is, worden de kosten tussen de opdrachtgevers van de betreffende betrokken honden gedeeld.
6.2 Aansprakelijkheid voor directe schade door een toerekenbare tekortkoming is beperkt tot het factuurbedrag van de betreffende opdracht. Deze beperking geldt niet bij opzet of grove nalatigheid van opdrachtnemer. Aansprakelijkheid voor indirecte/gevolgschade is uitgesloten.
6.3 Beperkt tot directe en redelijkerwijs aantoonbare schade; geen gevolgschade. Zie 6.2 voor maxima/uitzonderingen.
6.4 Bij overmacht (o.a. plotselinge ziekte, calamiteit) wordt uitvoering opgeschort; opdrachtnemer meldt dit z.s.m. Eventuele schade door overmacht is niet verhaalbaar. Dit laat aansprakelijkheid bij eigen verwijtbare fout onverlet. Kosten die rechtstreeks voortvloeien uit gedrag of medische toestand van de hond zijn voor opdrachtgever, behoudens voor zover deze het gevolg zijn van opzet/grove nalatigheid van opdrachtnemer. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor het weglopen van de hond, tenzij dit het gevolg is van een aan hem toerekenbare tekortkoming.
6.5 De eigenaar van de honden moet een WA – verzekering hebben afgesloten waarbij de honden van de eigenaar volwaardig meeverzekerd zijn. Indien opdrachtnemer aansprakelijk zou kunnen worden gehouden voor enige schade die de klant lijdt als gevolg van het niet nakomen van de in de algemene voorwaarden genoemde verplichtingen (uitgezonderd gevallen van overmacht) blijft de schadevergoeding te allen tijde beperkt tot het totaal van het overeengekomen bedrag van de overeenkomst, met uitzondering voor opzet/grove nalatigheid.
6.6 In geval van niet tijdige betaling door opdrachtgever is opdrachtnemer gerechtigd buitengerechtelijke incassokosten conform de Wet Incassokosten (WIK) en gerechtelijke kosten volgens het toepasselijke liquidatietarief door te berekenen.
6.7 Advies gegeven via mail, privé bericht, ander geschreven woord of telefoon is op basis van de gegevens verstrekt door de opdrachtgever. De opdrachtnemer doet er alles aan om een juist en passend advies te geven. De opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor het verkeerd uitvoeren van het advies of een verkeerd advies op basis van verkeerde informatie. Advies, anders dan tijdens een consult, zal altijd van mindere kwaliteit zijn dan een persoonlijk consult. De opdrachtgever is zich hier van bewust als deze kiest voor advies via mail, privé bericht, ander geschreven woord of via de telefoon onder voorbehoud van door opdrachtgever verstrekte info.

Artikel 7 – Schade en verzekeringen
7.1 Eigenaar van de hond(en) is volgens de Nederlandse wet aansprakelijk voor de materiële en immateriële schade die zijn/ haar hond(en) toebrengt/toebrengen aan anderen of aan eigendommen (waaronder andere honden) van anderen.

Artikel 8 – Betalingen
8.1 Alle prijzen weergegeven, zijn inclusief 21% B.T.W.
8.2 Opdrachtnemer is verplicht om een prijsopgave te overhandigen indien gewenst door opdrachtgever.
8.3 Het door de opdrachtgever te betalen bedrag dient op de dag van de opdracht contant, per pin of met een betaallink te worden voldaan. Afwijkend kan gekozen worden voor het versturen van een betaal link via de e-mail. Indien de betaal link wordt verstuurd per e-mail, dient deze binnen 5 dagen na versturing te zijn voldaan.
8.4 Bij een eventueel vervroegde beëindiging van de overeenkomst (bijv. bij eerdere terugkeer van de opdrachtgever), is opdrachtnemer gerechtigd om het totale bedrag in rekening te brengen.
8.5 Opdrachtgever ontvangt indien gewenst een bewijs van betaling (factuur) van opdrachtnemer.
8.6 In geval van niet tijdige betaling door opdrachtgever is opdrachtnemer gerechtigd alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten aan opdrachtgever in rekening te brengen.
8.7 Afzegging dient te gebeuren minimaal 4 weken voor de afspraak van gedragstherapie en 4 weken voor een workshop, demonstratie of lezing. Indien de afspraak binnen de gestelde tijd wordt geannuleerd, dan kan Opdrachtnemer Opdrachtgever kosten in rekening brengen volgens onderstaand schema.
Voor gedragstherapie geldt de volgende verdeling:
– minder dan 4 weken voor de datum, €50,-
– minder dan 2 weken voor de datum, €100,-
– minder dan 1 week voor de datum, €200,-
– op de dag zelf, €330,-
Indien de annulering op de dag zelf plaats vindt, zullen er reiskosten in rekening gebracht worden. De reiskosten zijn gelijk aan 19 cent per gereden kilometer op het moment van annulering.

Voor workshops, demonstraties, lezingen en overige afgenomen producten geldt de volgende verdeling:
– < 4 weken: 25% of €50 (wat hoger is)
– < 2 weken: 50% of €100 (wat hoger is)
– < 1 week: 75% of €200 (wat hoger is)
– Dag zelf: 100% + reiskosten (€0,19/km)

8.8a – Verzetten & Annuleren
1. Verzet de opdrachtgever een gemaakte afspraak minder dan 7 dagen vóór de geplande afspraakdatum naar een latere datum, dan geldt voor een latere annulering de annuleringsregeling zoals vermeld onder artikel 8.8a als zou de opdrachtgever in de tarieffase „<1 week” annuleren.
2. Bij annulering gelden de annuleringskosten zoals in artikel 8.7 en 8.8 bepaald, ongeacht of eerst een verzetting heeft plaatsgevonden, indien:
a) het verzet plaatsvond binnen 7 dagen vóór de oorspronkelijke datum, én
b) de afspraak daarna alsnog geannuleerd wordt.
3. De annuleringskosten worden alleen in rekening gebracht ter vergoeding van daadwerkelijk gemaakte kosten (zoals reistijd, voorbereidingsuren, gereserveerde tijdslot) én aantoonbare gederfde inkomsten (zoals dat tijdslot niet meer gevuld kon worden).
4. Indien de opdrachtnemer door interne herplanning of invulling alsnog ander werk heeft kunnen aannemen of de kosten heeft kunnen beperken, zullen de annuleringskosten dienovereenkomstig worden verlaagd.

8.8b Indien een afspraak voor een tweede of meerdere keer verzet of geannuleerd wordt binnen een week van de afspraak, wordt 200 euro in rekening gebracht per gebeurtenis. Dit ter compensatie van het niet meer in te kunnen vullen van de agenda.

8.9 Indien een nieuwe afspraak wordt gemaakt en uitgevoerd binnen een half jaar na de annulering, worden de annuleringskosten verrekend met de nieuwe afspraak. Uitzondering hierop zijn de annuleringskosten zoals vernoemd in 8.8b. Deze kennen geen restitutie.
8.10 Indien een afspraak wordt verzet, is dit de eerste keer kosteloos. Bij elke volgende keer dat een afspraak verzet wordt, zal 25 euro administratie kosten in rekening worden gebracht.
8.11 Herroepingsrecht (consumenten, overeenkomst op afstand). De consument kan de overeenkomst tot dienstverlening die op afstand is gesloten binnen 14 dagen na sluiting zonder opgave van redenen ontbinden (art. 6:230o BW). Tijdens de bedenktermijn worden geen diensten verricht, tenzij de consument uitdrukkelijk verzoekt met uitvoering te beginnen en verklaart afstand te doen van het herroepingsrecht nadat de dienst volledig is verricht. Bij ontbinding betaalt de consument een evenredig deel voor reeds geleverde diensten.

9 Artikel – Geschillen en toepasselijk recht
9.1 In gevallen van geschillen is in eerste aanleg bevoegd de rechter binnen wiens gebied de opdrachtnemer is gevestigd. Dit, tenzij opdrachtgever binnen een maand nadat opdrachtnemer schriftelijk aan opdrachtgever heeft medegedeeld het geschil te zullen voorleggen aan deze rechter, alsnog kiest voor behandeling van het geschil door de volgens de wet bevoegde rechter.
9.2 Op alle opdrachtovereenkomsten is het Nederlandse recht van toepassing.
9.3 Nietigheid of vernietiging van een deel van deze algemene voorwaarden heeft niet de nietigheid of vernietiging van alle bepalingen van deze algemene voorwaarden tot gevolg.

Deze algemene voorwaarden zijn ook te downloaden en op te slaan als pdf: Algemene Voorwaarden

Scroll naar boven