Arvid’s boek - Arvid van Putten - Hondencoach

Klik op schrijf recensie als je zelf een recensie achter wilt laten: Schrijf recensie

Geschreven door: Dorie Kuijpers
Nadat ik de workshop van Arvid "door de ogen van de hond" gevolgd had ook maar zijn boek "Je hond de baas?"gekocht. Een echte eyeopener. De dagelijkse problemen die je kunt hebben met je hond worden door voorbeelden duidelijk uitgelegd. Een echt aanrader dus. Ik heb er heel veel van kunnen leren.

Geschreven door: Lianne
Dat Arvid kennis heeft van honden(gedrag) en dit helder beschrijft was een verwachting die ik had van zijn boek. Deze verwachting is uitgekomen.
Wat mij daarnaast vooral is bijgebleven en uniek is in zijn boek, is de respectvolle manier van schrijven en inleven in de eigenaar. Arvid begrijpt hoe gedrag is ontstaan en staat vervolgens naast ipv tegenover de eigenaar. De eigenaar mag -met vallen en opstaan- leren, waardoor de hond leert en zich aanpast aan nieuw eigenaarsgedrag.

Geschreven door: Ilse van Daal-Geuijen
Ik heb zojuist je boek uitgelezen wat een fantastisch mooi boek. Ik heb echt elk hoofdstuk met plezier gelezen:-). Helaas was dit een boek van de bibliotheek en hoop ik het gauw in mijn eigen bezit te hebben zodat het als naslagwerk in mijn boekenkast komt. Zodat ik het ten alle tijde weer kan lezen.

Geschreven door: Martha Schuringa
Ik vind het boek heel prettig leesbaar geschreven en de voorbeelden zijn ook heel helder. Daar hou ik van.
Eenmaal beginnen te lezen, wil je meer lezen en vooral ermee aan de slag gaan.
Allemaal nieuwe inzichten? Nee, een hond blijft een hond. Maar de benadering van Arvid maakt wel dat ik weer een andere insteek heb om het met mijn roedel nog beter te kunnen doen.

Geschreven door: Ingrid
Voor het eerst een pup en op zoek naar informatie. Kwam dit boek tegen in de bieb. Gewoon goed leesbaar, niets geen moeilijke termen of wat dan ook, Maar de praktijk zoals die is. Heel wat van geleerd.

Geschreven door: Petra Broek
Leuk maar ook zeer leerzaam boek! Helder geschreven, mooie foto's, en vooral fijn dat er voorbeelden gegeven worden, waarin je altijd wel wat herkent.
Ik zou dit boek zeker aanbevelen, de kennis en professionaliteit, maar ook de toewijding en passie van Arvid komt goed naar voren en kan goed in de praktijk gebracht worden.

Op naar het vervolg Arvid! 🙂

Met vriendelijke groet,
Petra Broek

Geschreven door: Stephanie van Kessel
Wat een heerlijk boek om te lezen! En zoveel verhalen en dingen die zo bekend voor komt! Ik ben al bezig geweest met bepaalde tips uit het boek vandaan! En ja je ziet toch echt verschil! Ik raadt het boek zeker aan! In mijn familie hebben al meerdere mensen er om gevraagd!

Arvid, dank je wel dat je dit boek geschreven hebt!

Geschreven door: Michaela du Pon
Arvid beschrijft in zijn boek een aantal casus van honden en baasjes die hij heeft geholpen. Dat is niet alleen leuk om te lezen, er komt heel veel gedrag voorbij dat je als hondenbezitter herkent. Arvid geeft een duidelijke uitleg waar het gedrag vandaan komt en hoe je ermee om kunt gaan. Hij geeft praktische, makkelijk toe te passen adviezen waar je elke wandeling mee aan de slag kan.

Geschreven door: ingrid mulder
Ik vond een prachtig duidelijk boek fijne tips uitvoerbaar geeft je veel zelf vertrouwen en had het boek in 2 dagen uit een echte aanrader

Geschreven door: Sandra van Eekeren
Wat mij betreft verplicht leesvoer voor elke hondeneigenaar.
Wat een fijn boek! Het leest niet alleen lekker weg, het is ook zeer duidelijk en op een heel nette manier confronterend.
Wat ik heel fijn vind, is het feit dat Arvid niet veroordeelt maar vanuit een zeer menselijk oogpunt beschrijft hoe je dingen anders kunt aanpakken. Een eye-opener! Ik hoop dat veel hondeneigenaren dit boek zullen lezen zodat we met zijn allen kunnen zorgen voor blijere honden en blijere leiders! Aan Arvid van Putten zal het zeker niet liggen!

Geschreven door: saskia van het schip
"Je hond de baas" is boven alles een boek dat je uit wilt lezen, ook als je geen honden hebt.
De theorie is verwerkt in een aantal boeiend beschreven praktijkgevallen. Van gevallen waarbij je denkt: "hoe heeft het zover kunnen komen?" tot die je in je eigen omgeving tegenkomt.
Hoe het zover heeft kunnen komen ga je begrijpen naarmate je verder leest. Je denkt: "kan het nog wel goed komen tussen deze hond(en) en baas?"
Ja, het kan dus helemaal goed komen!
Het boek leert je dat er vrijwel altijd een nieuw begin mogelijk is met honden, als de baas gaat begrijpen en toepassen waar het in een hondenleven om draait.
Het hoofdstuk "leerproces in theorie" is zeer nuttige. Door het lezen snapte ik ineens hoe het kwam dat mijn hond nieuwe commando's snel leerde maar er een kentering in leek te komen.
Ik had geen rustperiode ingebouwd.
Een aspect viel mij speciaal op: bij het beschrijven van de probleemgevallen wordt niet uitgegaan van standaard regels, maar wordt gekeken naar wat bij de baas en de hond past. Hondenboeken geven bijvoorbeeld als regel: "nooit je hond op je bed laten slapen". In "Je hond de baas?" wordt een situatie beschreven dat de baas wel de honden op bed wil hebben en wordt bekeken hoe dat dan verantwoord kan gebeuren.
Ik gebruik het boek als studieboek: onderstreep wat nieuw is voor mij, schrijf dingen op om te onthouden. En lees het nu voor de tweede keer. Want ook bij mij is de inprenting beter als ik herhaal.

Geschreven door: Bianca van der Molen
Een zeer educatief boek, de situaties die erin behandeld worden zijn herkenbaar en in begrijpelijke taal geschreven.
Het boek neemt je mee in de wereld van de hond en laat je zien hoe problemen van uiteenlopende aard kunnen worden opgelost.
Ik vond het zeer leerzaam boek en zeker een aanrader voor (toekomstige) honden eigenaren.

Geschreven door: Wilma Laan
Arvid is niet alleen een uitstekende personal assistent voor honden maar óók voor hun baasjes

Geschreven door: Rosa Zantingh.
Ik ben Arvid nu bijna 2 jaar geleden tegen gekomen op een boeken conferentie. Hij sprak daar over honden en hun problemen ,hoe je dat het beste aan kunt pakken. Zijn boek 'Je hond de baas"kon je daar ook kopen, dat heb ik toen gedaan.
Ik heb uit dit boek zo veel goede dingen gehaald die ik nu nog altijd gebruik, het boek is echt een aanrader voor hondenbazen.

Geschreven door: antje en romy van eijk
het is een super leuk boek, veel dingen over geleerd. de verhalen zijn erg leuk en zit soms gewoon in mn up te lachen

Geschreven door: Leo in ‘t Veld
Enthousiast ben ik over dit boek! Echt een dikke aanrader. Meerdere boeken heb ik nu over honden en opvoeden gelezen, dit boek springt er met recht bovenuit! Helder omschreven, niet saai geschreven en meteen toepasbaar! Mijn vierpotige kleine boef loopt binnen een paar dagen netjes aan de lijn, en dat is nog maar een van de vele tips. Als (aspirant) hondenbezitter: kopen en lezen!

Geschreven door: Mireille Beukers
Ik heb het boek letterlijk in een trein gelezen. Het is echt een geweldig boek. De informatie over hondengedrag in combinatie met praktijkverhalen geeft een duidelijk voorbeeld van theorie in praktijk. Theorie is op een leuke manier naar voren gebracht en de praktijkverhalen ondersteunen de uitleg. Het boek leest makkelijk weg en alles is goed te begrijpen. Wat ik zo mooi vind aan de aanpak van Arvid, is dat honden zo veel mogelijk hun natuurlijke gedrag behouden. Dit is weer bevorderlijk voor hun welzijn, wat ik persoonlijk heel belangrijk vind. Ik kan me zeer vinden in zijn benadering. De praktijkverhalen wijzen uit dat zijn aanpak goed helpt voor allerlei problemen, ik heb de verhalen met groot plezier en interesse gelezen. Ik raad zeker aan om dit boek aan te schaffen, er staat veel nuttige informatie en tips in voor een goede en gelukkige relatie tussen baas en hond.

Geschreven door: blijf graag anoniem op internet
Sinds een jaar heb ik mijn hond, die toen 2,5 jaar was, en een half jaar in het asiel had gezeten. Een heerlijke hond, maar met historie, gebrek aan opvoeding en obsessies. Nu het boek van Arvid gelezen; had ik dat maar eerder gehad! Dat had veel tijd, frustratie en vallen en opstaan kunnen voorkomen. Maar grappig genoeg lijkt het “wiel” dat ik zelf aan het uitvinden was, zoveel op Arvid’s methode van werken. Alleen dat verwoorden aan anderen, of er echt lijn in brengen lukte mij niet goed. En mijn “wiel” mist nog wat “spaken”, nog genoeg werk aan de winkel. Daar is het boek nu dus een goede hulp bij! Veel van de praktijkvoorbeelden zijn herkenbaar en Arvid’s schrijfstijl is erg prettig. Ook geschreven met gevoel voor humor, (zelf) relativering heb je soms ook echt nodig met een probleemhond. (Naast nog meer geduld en tijd) Deel 2 zet de leerprincipes ook mooi op een rij, fijn. Al met al een aanrader!

Geschreven door: Ingrid Alsemgeest
Als groot fan van een bekende hondenfluisteraar uit Amerika was ik vorige jaar op internet aan het zoeken of er ook in Nederland mensen waren die op deze manier met honden omgingen. Ik kwam op een gegeven moment uit op de site van Arvid. Wat ik daar las sprak me erg aan en toen zag ik ook dat hij een boek had geschreven en heb het meteen besteld. Ik heb het boek in een adem uitgelezen. Het is heel duidelijk en helder geschreven en leest makkelijk weg. Eerst kun je lezen hoe honden met elkaar communiceren en wordt er duidelijk uitgelegd dat honden niet zoveel begrijpen van onze manier van communiceren. In de volgende hoofdstukken beschrijft Arvid een aantal van zijn praktijkervaringen met diverse honden, hun problemen en hun vaak wanhopige eigenaren. Het laatste deel van het boek bestaat uit een duidelijke uitleg over hoe je een goede leider wordt voor je hond en wat daar allemaal voor nodig is. Een echte aanrader voor iedereen die op welke manier dan ook met honden te maken heeft.

Geschreven door: Saskia Vierhout
Sinds een maand of tien ben ik in het bezit van een prachtige Briard. Om zo’n hond te hebben was altijd een droom van mij. Maar ik twijfelde of ik dat wel aan zou kunnen. Mijn hele leven heb ik nl teckels gehad. Nu heb ik een teckel (reu, black and tan, van 6 jaar) en een Briard (reu, fauve, van net 1 jaar). Het was echt een hele moeilijke opgave voor mij om de Briard aan te kunnen. Ik was me terdege bewust dat het vooral aan mij lag. Op de een of andere manier had (en heb ik soms) niet het natuurlijk evenwicht. Ondanks 7 maanden puppytraining, en allerlei boeken te hebben gelezen. Toen kocht ik het boek ” Je hond de baas” van Arvid van Putten. Eindelijk eens een boek zonder allerlei trainingsprogramma’s, maar een boek wat inzicht geeft in de psyche van de hond en je bewust maakt van je onkunde(in mijn geval). Vooral het stukje over bewust bekwaam/onbekwaam, zet je met beide benen steeds weer op de grond. Ik ben er nog lang niet, het boek ligt voor het grijpen! Veel dank Arvid!

Geschreven door: Sandra weijmans Ruiter
Het boek heb ik bijna in een teug uit gelezen maar ja er moet ook gewerkt worden hij gebruikt de zelfde metodes als cecar millan waar ik nu een jaar fan van ben niet wetend dat er in nederland ook een hondenfluisterar woond eigelijk heeft het niets met fluisteren te maken maar alles met voelen wat je hond nodig heeft niet elke hond is het zelfde ook al is de hond van het zelfde ras onze Marcha ze is helaas in januari gestorven was een Rottie dame (rottweiler) ze is door toe doen van andere honden bezitters verpest zo heeft een man haar toen ze zijn hond (honvriendelijk)coriceerde een riem op haar kont gegooit met het gevolg dat ze bang was voor mannen en als jonge hond was ze vaak aan gevallen los ging het goed alleen aan de riem reageerde ze op somige honden die haar al af hadden geblaft bang door al van te voren te blaffen en rondjes te lopen ze trok niet ja de andere kant op dan waar de hond was als ze de kans kreeg onze jonge Rottie heeft gelukkig nog 2 jaar speel plezier gehad van

Geschreven door: Dagmar van Santen
Ik vind jou boek echt een aanrader, ook voor beginners met honden. Het maakt voor mijn herplaatsers en alle asieldieren een deur open voor bemiddeling, ze zijn vaak afgestaan door problemen die de baasjes zelf gecreeerd hebben. Deze honden hebben door jou boek weer een kans op bemiddeling! En mensen durven nu ook weer een hond met problemen te nemen en er aan gaan werken dank zij jou! Bedankt! Ook voor al je goede adviezen met de herplaatsers. Al heb ik dan 27 jaar poolhonden, ik vind het een heel boeiend boek. Heb het al twee keer gelezen en lees het vast nog meerdere keren en heb er veel van geleerd. Ze zeggen dat je nooit te oud bent om te leren en dat geld dan ook voor de oudere herplaatsers. Het boek is ook een aanrader voor beginners, zodat de problemen weg kunnen blijven. Ik leer door jouw boek mijn honden beter te verstaan en hun houding beter te kunnen begrijpen. Jouw boek, geeft mij inspiratie, loop over van ideeen. Bedankt Arvid! Liefs van Dagmar van Santen(poolhon

Geschreven door: Annelies Hendriks
Door de jaren heen heb ik al verschillende boeken aangeschaft over opvoeden/trainen van honden, bijna al mijn honden zijn naar training geweest op de hondenschool, maar na het lezen van dit boek weet ik nu dat de aanpak van de doorsnee hondentrainer te wensen overgelaten heeft. Arvids aanpak werkt veel beter en ik spreek uit ervaring. In december komt ons Turks souvenir naar NL, een klein zwerfhondje dat ik van een wisse dood heb gered toen we op vakantie waren en nu in een dierenasiel, dat beheerd wordt door een fantastisch stel, hij Duits, zij Turks, die Tesske, zoals we ons levend souvenir genoemd hebben, liefdevol verzorgd hebben en regelen dat ze tzt bij ons een prachtig nieuw hondenleven krijgt samen met onze andere twee honden. Via FB volgen we haar belevenissen in het asiel op de voet. En Arvids boek hou ik bij de hand straks.

Geschreven door: Carla Eekels
Ik heb het boek al een tijdje uit, en heb het met plezier gelezen. Ik heb een Oud Duitse Herder van 2 en een half jaar, en een Duitse Dog van anderhalf jaar. Vooral met de herder had ik wat problemen, zoals ze steeds weer in het “verkeerde” gedrag terug viel, en nu weet ik dat ik dan “te” ontspannen ben, daardoor verviel ze weer in haar “oude”gedrag. Ook is me opgevallen dat Arvid de zelfde methode handhaaft als Cesar Milan, daar ben ik groot fan van, de aanpak van hem spreekt mij enorm aan, omdat het meeste met gebaren taal gaat, en ik had al eens gelezen en gezien dat honden vooral reageren op lichaamstaal.Kortom………….het is een boek dat heel makkelijk te lezen is met gebruikelijke taal, zeker een aanrader voor iedereen die wat “probleempjes” heeft met zijn/haar hond”.

Geschreven door: simone carper
Ik heb het boek bijna uit maar nu al vind ik het een geweldig boek. Het leest makkelijk en ik vind het zeker een aanrader om te lezen. Vooral de praktijk verhalen vindt ik erg leerzaam om te lezen. Ik heb zelf een zesjarige reu die niet makkelijk is maar door het lezen van dit boek merk ik dat ik nog lang niet alles wist van honden.

Geschreven door: Mary Schuurman
Mijn Zazou een Duitse Doggen meisje was bijna een jaar toen ze bij ons kwam Zij was gewend om altijd haar gang te gaan en daardoor werd ze voor haar vorige eigenaren onhandelbaar.Toen ze bij ons kwam denderde ze het huis binnen vloog over de bank stoelen en tafels, ik dacht wat in hemelsnaam heb ik in huis gehaald.Maar goed ik ging met haar aan de slag en het begon redelijk goed te gaan, tot dat er een hele nare gebeurtenis plaats vond bij ons,ik had even geen aandacht meer en Zazou nam direct de leiders rol weer over, ik liep toen helemaal vast met haar.Van hele lieve vrienden heb een cessie van Arvid cadeau gekregen we hebben een hele dag gewerkt met Zazou en Arvid heeft mij weer op het juiste spoor gebracht.Ook heb ik het boek aangeschaft,Het is een heerlijk boek om te lezen veel goede tips, en verder kan ik mij bij Yvonne aansluiten het zou verplicht bij elke puppie aankoop gelezen moeten worden.Arvid bedankt. het gaat Top met Zazou en Yutah

Geschreven door: Yvonne Schrader
Ik heb 12 jr africhting gedaan, gefokt, dus de nodige ervaring met een pittig ras, de dobermann. Nu heb ik een bullterrier en 3 duitse doggen, veel makkelijker honden. Hierdoor werd ik minder alert en consequent qua leiden. Door het boek en het zijdelings bijwonen van een sessie met Arvid dacht ik steeds; ohja! Ik merk dat ik sindsdien veel bewuster met leiden bezig ben. Uiteraard moet dat weer onbewust worden, maar boek en sessie hebben me wakker geschud op bep. kleine puntjes. VB; Ik ging twee doggen uitlaten. Riep ze al vlot weer bij me omdat ik haast had. Geen reaktie uiteraard. Ik raakte enigszins geaggiteerd omdat ze niet luisterden. Onmiddelijk zag ik mezelf staan en moest om mijzelf grinniken, ben erbij gaan zitten en heb me ontspand. Opnieuw geroepen en meteen stonden ze bij me. Dit boek zou standaard bij ieder puppiepakket gevoegd moeten worden, leest super prettig, zeer eenvoudig uitvoerbare tips, een must voor iedere hondeneigenaar

Geschreven door: Willy Klomp
Ik heb je boek gelezen nadat ik een sessie van/met jou met en van mijn honden heb gehad die zeer goed en zeer leerzaam was. Ik ben je daar erg dankbaar voor en heel bij dat ik dat heb gedaan. Ook bedankt dat je er zo ver voor komt rijden! Toen heb ik gelijk je boek aangeschaft en gelezen en ik moet zeggen dat het allemaal heel erg duidelijk beschreven staat, mijn complimenten daarvoor! Echt een aanrader voor iedereen! Uiteraard zal ik bepaalde hoofdstukken meermalen lezen. Het gaat nu, we zijn inmiddels een goede twee weken verder al veel beter, eigenlijk al dag en nacht verschil, dus nogmaals ik kan en de sessies en het boek ten zeerste aanbevelen. Arvid, heel erg bedankt en ik zal niet schromen om als ik iemand tegenkom die een probleem heeft met zijn hond jou en je boek aan te bevelen.

Geschreven door: Yvonne Kooijman
Ik heb het boek nog niet uit. Ik ben halverwege. Maar ik wil toch al even iets schrijven. Ik vind de verhalen van de sessies leuk om te lezen ook omdat ik daar een hoop uit herken. Wat ook mooi is dat diegene die de sessie heeft gehad een recensie schrijft hoe hij/zij het heeft ervaren. Gauw verder leze

Geschreven door: Marcel van Ellen
Net het boek uit.. Wat een duidelijk boek zeg. SUPER. Heldere en duidelijke voorbeelden, leest makkelijk weg. Ik ben 100 procent tevreden met de aanschaf hiervan. Ik heb een jaar geleden al een sessie met Arvid meegemaakt en hem pas ook nog even tussendoor een hond zien corrigeren. Nadat ik dit boek heb gelezen weet IK in ieder geval wat IK altijd fout deed. De hond is nu een stuk rustiger en luistert veel beter. Arvid bedankt……..

Geschreven door: Brigitte Vrijhoeven
Voordat ik het boek ging lezen, heb ik eerst de workshop van Arvid gevolgd. Ook dat is trouwens een aanrader! Hij laat je leider zijn maar laat je ook even de belevingswereld van de hond ervaren. In het boek kom je dat weer allemaal tegen, een feest van herkenning. Ik heb gelukkig geen probleem met mijn honden maar zie wel duidelijk wat ik beter en anders kan doen. De realtime verhalen van de hondeneigenaren en de door Arvid aangeboden oplossingen maken dat het boek geen opsomming is van slechts droge theorie. Je ziet goed onderbouwd met een duidelijke foto hoe het in de praktijk eruit ziet. Ook de reacties van de eigenaren maken het zo concreet. Ik weet nu waar ik aan moet werken, en als het dan nog niet gaat: niet lang hellen maar Arvid bellen.